"Počinjem ovu svoju priču, nizašto, bez koristi za sebe i za druge, iz potrebe koja je jača od koristi i razuma, da ostane zapis moj o meni, zapisana muka razgovora sa sobom..."

8.12.14

Kiš Loren sa prazilukom

Kada mojoj deci treba pomoć oko pisanja nekog sastava - ja baš i nisam neka pomoć. Mogu eventualno nešto stilski da popravim i proverim pravopis i to je to. Ideje mi baš i nisu jača strana. Tako i ovde, kad treba smisliti neki uvod, meni ništa ne pada na pamet. 


Uglavnom, pre neki dan sam za večeru, spremala nešto kao - kiš loren sa prazilukom. Imala sam praziluk i odlučila da ga iskoristim malo za čorbicu, malo za kiš.



Nakon što je  probala moja najmlađa ćerka, Ana, pitala je: "Koju biljku si tu stavila?" Ona, inače, ima otpor prema sastojcima koji, kod nas, nisu uobičajeni. Ali, zaključak je bio -"ne znači da je loše, samo je drugačije!"

Recept je manje više po receptu sa bloga Mamina jela. Testo sam prilagodila da bude slično testu iz recepta jogurt pita jer bude fino meko:
  • 250 g brašna
  • 1 prašak za pecivo
  • 1 žumance
  • 2 kašike pavlake
  • 125 g margarina
  • 1/2 kašičice soli
Brašno, prašak za pecivo i so se utrljaju sa margarinom, doda se žumance i pavlaka i formira lopta koja se stavi u streč foliju ili najlon kesu, pa treba da odstoji oko pola sata u frižideru. Za to vreme se priprema fil:
  • 1 praziluk 
  • malo seckane slaninice
  • tvrdi sir
  • 2 jaja + 1 belance
  • 1 mala pavlaka za kuvanje
  • 2 kašike kisele pavlake
Praziluk sitno iseckati (ja to radim u secku) i prodinstati na malo ulja, posoliti po ukusu dodati seckanu slaninicu - u mom slučaju je to bila obična salama, nisam imala ništa drugo u tom trenutku. Jaja i pavlaku (obe) umutiti i spojiti sa prazilukom. Kada se dodaje slanina nema potrebe da se  soli, bude i više nego dovoljno slano.
Razviti testo, (pošto je masno - neće se zalepiti, tako da ne mora da se stavlja papir za pečenje) preliti umućenim filom i narendati tvrdi sir odozgo.
Zatim peći na 200C oko 20 minuta, ili dok lepo ne porumeni.






Нема коментара:

Постави коментар