"Počinjem ovu svoju priču, nizašto, bez koristi za sebe i za druge, iz potrebe koja je jača od koristi i razuma, da ostane zapis moj o meni, zapisana muka razgovora sa sobom..."

9.4.15

Čorbast pasulj

Mislim da niko od vas pasulj ne pravi na ovaj način. Bar nigde nisam videla  ništa slično.
Priča počinje ovako:
tetka mog muža je operisala žuč i lekar joj je preporučio da mahunarke može jesti jedino ako ih pasira i na taj način odstrani opnu u kojoj se nalaze - na primer grašak ili pasulj. I oni su jedino tako pripremali pasulj, pa sam i ja to tako prihvatila. Moja deca su takođe navikla da ga tako pravim, mada kada odu kod bake jedu normalno sa zrnima.
Sastojke verovatno svi znate:
  • oko 300 g pasulja
  • dve veće glavice luka
  • veza zeleni - dve šargarepe, peršun i paštrmak obavezno
  • 1 - 2 krompira
  • nešto dimljeno - npr. butkica , dimljene kosti, šunka u slučaju da želite posno - ovo preskočiti
  • beli luk, so, mlevena paprika

Prethodno veče potopiti pasulj u vodu da nabubri.
Ujutro ocediti vodu, sipati novu i staviti da se kuva. Kada provri ponovo odliti vodu i sipati novu. Sada se može dodati i dimljeno meso. Iseckati sitno luk i kada i ova voda provri dodati luk i ostaviti da se kuva. Očistiti zelen, iseći na sitnije i dodati u čorbu, isto tako i krompir. Posoliti po ukusu, u zavisnosti od toga koliko je meso slano. Ja dodajem i malo kuvanog paradajza i mrvicu šećera. Pošto izbegavam klasičnu zapršku, beli luk samo sitno iseckam i dodam a mlevenu papriku (oko 1 kašike) dodam u čorbu koja vri. Kada je povrće svo kuvano, skidam sa vatre, meso izvadim i kroz "mašinu za pasiranje" propasiram svu čorbu. 


Tom prilikom se svi sastojci sjedine i čorba dobije na gustini. Deo tečnosti koja je propasirana vratim na vatru da bi tu zakuvala valjuščiće i "lokšice" tj. trougliće od testa koji su deci omiljeni. 

Služimo uz kuvano dimljeno meso koje svako dodaje sebi u tanjir. I to je to. Mi ga obožavamo, ali ipak prilično retko pravimo.


Нема коментара:

Постави коментар