"Počinjem ovu svoju priču, nizašto, bez koristi za sebe i za druge, iz potrebe koja je jača od koristi i razuma, da ostane zapis moj o meni, zapisana muka razgovora sa sobom..."

27.4.15

Esterhazi torta

Čitajući post o preseljenju iz grada na selo, dobih inspiraciju...
Ceo svoj život provela sam putujući na relaciji selo - grad, prvo kao đak putujući u školu, pa na fakultet i na kraju - na posao.




Moja mama kaže kako sam, kao dete, uvek govorila da ću živeti u Novom Sadu, ali eto, nije se dalo.
Mada, ja se zapravo osećam kao da sam pola života provela u njemu, i kao bilo ko drugi koji poznaje skrivene uličice, pasaže i prodavničice po različitim delovima grada. Većinu toga obilazim peške, osim kada žurim na posao, ali omiljeno mi je pešačenje od posla do stanice, različitim putevima - tj. ulicama. Svaki dan kad krenem, razmišljam, na koju ću danas stranu? Šta mi je danas najvažnije? I doživljaj bliskosti i pripadanja osećam podjednako i kada sam u gradu, i kada šetam seoskim ulicama. I ovde i tamo - ja sam kod kuće, i baš mi je lepo.

Tačno je da ne mogu baš da odvojim vreme za odlazak na neku radionicu na primer - za dekupaž, na bazen ili Štrand leti, neku aktivnost samo za sebe, već uvek "žurim" kući, ali kad nešto rešim - nađe se i za to vremena. Kao na primer kafa sa drugaricom, kupovina sa ćerkom... ili nešto slično.
A sad, njeno veličanstvo torta!

Napravila sam neku svoju kombinaciju i količinu sastojaka i nama se dopalo.
Sastojci za kore:
  • 12 belanaca
  • 300 g oraha
  • 200 - 300 g šećera
Fil:
  • 12 žumanaca
  • 250 g šećera
  • 1 puding od vanile
  • 4-5 kašika gustina
  • 1/2 l mleka ili malo više.
Za glazuru:
  • 1 belance
  • 200 g šećera u prahu
  • sok od limuna (kašika, dve)
Priprema:
Za svaku koru umutiti po 4 belanca sa 8 kašika šećera, pa na kraju dodati 4-5 kašika mlevenih oraha i jednu kašiku brašna. Peći na 150 C. Svaku koru preseći na pola. Tako dobijamo 6 kora.
Za fil umutiti žumanca i šećer, dodati puding i gustin, pa zakuvati u zagrejano mleko i kuvati dok se lepo ne zgusne i bude glatko.
Skinuti sa vatre, mešati povremeno dok se ne prohladi pa dodati margarin i sve lepo sjediniti. Potpuno ohlađenim filom premazati isečene kore. 
Poslednju koru premazati pekmezom od kajsija zagrejanim sa malo vode (jedna kašika).
Sada napraviti glazuru. Razmutiti belance samo malo da se razbije i dodati prah šećer pasve zajedno umutiti i dodati 1 kašiku limunovog soka. Preliti glazuru preko gornje kore i lepo poravnati. Za ukras otopiti 3 štangle čokolade sa malo slatke pavlake (kao za ganaž) kad se lepo sledini i zgusne sipati u jaču najlon kesicu, odseći joj vrh samo malo i "pisati" linije po glazuri. Čačkalicom izvući šare i ostaviti u frižider da se stegne.
Okolo nalepiti mlevene orahe i torta je gotova.
Iz prethodnog iskustva sa prebrzim stezanjem čokoladnih linija kada sam čokoladu samo rastopila sa uljem, i nisam uspela da izvučem šare ovog puta sam dodala slatku pavlaku, jer tako glazuri treba više vremena da se stegne i tako je sasvim izvodljivo da šare budu baš kako i treba.
Recept za štampu.

Нема коментара:

Постави коментар