"Počinjem ovu svoju priču, nizašto, bez koristi za sebe i za druge, iz potrebe koja je jača od koristi i razuma, da ostane zapis moj o meni, zapisana muka razgovora sa sobom..."

29.1.15

Tatina pesma - Miroslav Antić

Uzalud preturaš prašnjave slike
i tražiš mamine oči na njima.
Nađeš ih, ali to nije mama
iako hartija na nju liči.
Mama je za tebe nešto drugo:
to izmišljeno što se ima.
Tek sad, kad živimo ovako bez nje
u ovoj muškoj samačkoj priči...
Ne znam da li ćeš moći da shvatiš?
Ljudi se rode, žive i sretnu.
I čini im se - našli su sreću
i neku zvezdu istovetnu.
A posle - zvezda počne da rđa
i počnu prepirke, ko je kriv?
I mama tati odjednom tuđa,
i tata mami jadan i siv.
I tonu brakovi ko trošne lađe
i trunu na dnu tuđih mora,
a živeti se i dalje mora
mada sve na nju čudno seća.
Kud god se okreneš, njen je dah.
I sanjaš, tu je, na tvom uzglavlju,
i nežna i brižna u isti mah.


 Veruj mi, bilo je na početku
divnog u meni i u mami.
Zato prećutkujem sve što je ružno
ni ti mi ništa ne govori...
I nemoj da mi tunjavo šmrkaš
dok tražiš između prašnjavih slika.
Mama to nije parče papira
na kom se zabeli lepote trag.
Proviri malo u ogledalo:
poznaćeš nešto od njenog lika,
kao što ja često prepoznam
u sebi nekog ko mi je drag.
Ako se sretnete u životu,
ti, koji o njoj sad bajku stvaraš,
obriši bore sa njenog lica
i nemoj da se razočaraš.
Znaj, sve se menja. Pa i mame.
Zgaze ih godine, sjaj im pokradu.
Al ti je, da bi postao čovek,
u sebi zbog sebe čuvati moraš
izmišljenu i večno mladu. 

Нема коментара:

Постави коментар