"Počinjem ovu svoju priču, nizašto, bez koristi za sebe i za druge, iz potrebe koja je jača od koristi i razuma, da ostane zapis moj o meni, zapisana muka razgovora sa sobom..."

24.2.15

Mlinci sa piletinom

Bilo je krajnje vreme da nešto napišem. Često dok čitam nečiji tekst baš bih i ja rekla nešto na tu temu, a kad sednem svoje nešto da napišem, reči teško izlaze...

Nema veze, u subotu sam rešila da napravim mlince, jer jako dugo nisam. Zamesila sam testo, pustila ga da malo "odmori" i razvila trake kao za domaće rezance i pekla ih na šporetu koji se loži. Miris ne može da se opiše, treba ga osetiti.
Recept:
za testo:
  • 3 jaja
  • brašno po potrebi (oko 300 g)
  • vode koliko stane u polovinu ljuske jajeta x 3
  • kašičica soli

još je potrebno:

  • 1 belo meso (pileće, ili npr. ćureće)
  • pavlaka
  • pavlaka za kuvanje (mala)
  • tvrdi sir
  • kocka za supu
  • so, vegeta, biber


Priprema:
Prvo, naravno, zamesiti testo, jer ono oduzima najviše vremena. Od sastojaka zamesiti testo, formirati loptu, pokriti krpom i ostaviti da odmori oko pola sata. Tada ponovo premesiti, rastanjiti oklagijom i razvijati trake mašinom za rezance (ili jednostavnije kupiti gotove mlince na pijaci, mada ja više volim ove domaće). Ja ih dva puta provlačim kroz mašinu i to je to, sečem na dužinu od dvadesetak santimetara i pečem na platni šporeta.
Za to vreme u posudu staviti vodu i kocku za supu da provri, to će biti potrebno da se potope mlinci. Skinuti sa vatre i mlince rukama lomiti u "supu" da odmeknu. Poklopiti i ostaviti dok se ne pripremi meso i sos.
Pileće meso iseći na kockice, začiniti (so, vegeta, biber) i propržiti u tiganju ili odgovarajućoj posudi na malo ulja, dok ne porumeni.
Meso izvaditi u drugu posudu, a u preostaloj tečnosti napraviti sos. Dodati pavlaku za kuvanje i tri pune kašike kisele pavlake, lepo razmutiti i eventualno još malo začiniti.

Skinuti sa vatre pa slagati u đuveč tepsiju.
Podmazati, pa prvo slagati jedan deo oceđenih mlinaca, zatim meso, narendati sir preko i kašikom preliti sosom, pa opet sve ispočetka. Završiti mlincima i narendanim sirom, zaliti preostalim sosom i zapeći u rerni. Nije potrebno više od pola sata.
Najukusnije je kada se malo prohladi i testo upije tečnost.
Prijatno, uživajte, mi već jesmo!

2 коментара: