"Počinjem ovu svoju priču, nizašto, bez koristi za sebe i za druge, iz potrebe koja je jača od koristi i razuma, da ostane zapis moj o meni, zapisana muka razgovora sa sobom..."

9.2.15

Subotnji ručak

Najčešće subotom kuvam paradajz supicu i nešto sa krompirom. Ovoga puta to su bile police (krompir i slanina). Paradajz supa je omiljena supa moje najmlađe ćerke Ane, ostali je baš i ne obožavaju pa je zato nekad i preskačemo ili zamenimo nekom drugom kombinacijom. Ali pošto je ona probirljiva, nema puno mogućnosti za alternativu.


Ovo je najjednostavniji recept za paradajz čorbu: 
  • 1 l vode 
  • 2-3 manje glavice crnog luka
  • 1/2 l kuvanog paradajza
  • so, šećer, biber
  • za knedle: 1 jaje, ulje, griz, vegeta, biber

Staviti vodu i luk koji je oljušten ali ceo, da se kuvaju. Kada provri, dodati kuvani paradajz, manje od pola kašike soli i kod mene je to slatkasta čorbica, pa ja dodam i 3-4 kašike šećera, koji neutrališe kiselost paradajza. Zatim mleveni biber jer se odlično uklapa u ovaj ukus. Pustiti da ponovo provri, a u međuvremenu zamutiti smesu za knedle. Jedno jaje umutiti sa kašikom ulja, kašičicom vegete, malo mlevenog bibera i grizom u jednoličnu smesu. Ako želite tvrđe knedle, smesa treba da bude gušća i da malo odstoji. Kašičicom vaditi knedle i kuvati u supi dok ne isplivaju.

Recept za police:
  • krompir u ljusci, dobro opran (meni treba bar 8 krupnijih krompira)
  • slanina isečena na režnjeve oko 300 g
  • so, biber, vegeta, mlevena paprika
Krompir preseći uzduž po pola i površinu iseckati na kockice - do 1/2 cm debljine. Posoliti i začiniti obe polovine i utrljati jednu o drugu. Slaninu iseckati i poslagati na svako parče krompira po jedno parče slanine. Ređati u tepsiju ili đuveč i peći u rerni na 200 C oko pola sata. Na kraju treba lepo da porumeni i krompir da bude mek (proveriti viljuškom).
Prijatno, ako vam se dopada.

Нема коментара:

Постави коментар